fbpx
Det kan være sindssygt svært at sætte fingeren på, hvad der er galt. Mange spiser varieret, dyrker lidt motion og får sovet om natten. Alligevel skriger kroppen på sukker, og det er svært at føle sig udhvilet.

Ud af træthedszonen

af | Selvudvikling

Har følelsen af sløvhed, sukkertrang og sofahygge taget overhånd? Så skal du tage magten tilbage.
Opdager du det i tide, kan du faktisk både spise og motionere dig fra det.

8

Tegn på at du er i træthedszonen:

1. Stor sukkertrang
2. Træthed
3. Uren hud
4. Tendens til hovedpine
5. Ofte ramt af influenza
6. Tristhed og modløshed
7. Humørsvingninger
8. Overvægt

Passer flere af tegnene på dig?

Det kan være sindssygt svært at sætte fingeren på, hvad der er galt. Mange spiser varieret og relativt sundt, dyrker lidt motion og får sovet om natten. Alligevel skriger kroppen på sukker, og det er svært at føle sig udhvilet.

Skal vi være helt ærlige, kan vi helt sikkert godt udpege nogen syndere. For er vi ikke opmærksomme, sniger der sig hurtigt for meget ind af uhensigtsmæssig mad og drikke. Fx overforbrug af cola, saftevand eller kaffe. Måske også hvidt brød og pasta. Eller for meget slik og hygge i løbet af de mørke vinterdage?

Der er intet galt med nydelse, selvforkælelse og hygge! Både kulhydrater, fedt og proteiner er vores tro væbnere. Men vores mad er i dag overfyldt med ’hurtige kalorier’, der giver os ringe mæthed og stjæler kroppens overskud.

Det handler om at være:
Sund
Stærk
Fyldt med energi
Og GLAD

Det gør, at vi kan overkomme langt mere både fysisk og mentalt.

Hvad kan du gøre:
Drop slik og alkohol i en kortere periode. Fx 14 dage.
Mærk godt efter, hvad det giver dig.
Spis efter fuldkorns- og grønsagsprincippet.
Før dagbog over dine reaktioner på kostomlægningen.
Gå en tur hver dag på 20-30 min.
Lav et kort styrketræningsprogram 2-3 gange om ugen.

Skal du have spottet, hvor du nemt og hurtigt kan sætte ind? Så tilbyder vi nu en kostanalyse.  Vores Kostvejleder, Sanni Damsgaard, analyserer hvad du spiser og giver dig konkrete og gode bud på, hvor du kan forbedre dine madvaner.

 

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *